2012. november 28., szerda

Az utolsó műszak

Az utolsó műszak - End of Watch


Zsaruk, kartellek, fegyverek, drog. 




Még egy-két moziban is forog, ha gondoljátok.

Sztori:
Milyen egy rendőr élete a mai Amerikában? (aktuálisan két rendőr élete). Két járőr rendőr, két jó barát sztorija: miként boldogulnak Los Angeles utcáin, ahol a drog, pénz, kartellek és bandák irányítják az életet.

Szerintem:


A bevezető pár szó után simán asszociálnék egy unalmas, üldözős, zsarus, nyomozós filmre. Tulajdonképpen ezt is kapjuk, de mégis valahogyan más köntösben. Máris szembetűnik a többnyire kézi-kamerás felvétel. Ez adja tulajdonképpen a film közeli élményszerű hatását. Többször is éreztem úgy, hogy én is az események közepébe csöppenek. Láttam már pár kézi-kamerás filmet, de valahogy eddig nem fogtak meg, mindeddig.  Meglehetősen eseménydús film, tele olyan motívummal, amelyeket ha jobban belegondolunk csak a filmekben szoktunk látni. (eközben pedig tényleg ez zajlik bizonyos országokban.) A bőrszín és hovatartozás alapján elkülönült bandák mocskos világa, droggal és pénzzel fűszerezve. Egy kis humor, egy kis érzelgős rész is akad benne, ami kell is. Nem ezt vártam az elején és pozitív csalódás ért. Pergős kis film és mintha mi is szerepelnék benne. 

Értékelés: 10/8.4

Feliratosan érdemes nekilátni, így könnyen kiderül melyik az az angol szó, amely a legtöbbször elhangzik a film folyamán. F-el kezdődik K-val végződik, de nem 'Facebook'. 

Egyébként: Jake Gyllenhaal & Michael Pena






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése